Megnőtt az autóipar érdeklődése Magyarország iránt
Magyarország a világ autóipari szereplői számára a stabilitással egyenlő (…) És ezért már az elmúlt napokban is megnőtt az érdeklődés a világ autóipari szereplői részéről Magyarország mint beruházási helyszín iránt"- tette hozzá a külügyminiszter.
2025. április 9. 09:03
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Fidesz és a KDNP országjárásának első, mosonmagyaróvári állomásán tartott sajtóértekezleten 2025. március 31-én. MTI/Krizsán Csaba
Az elmúlt napokban jelentősen megnőtt az autóipar érdeklődése Magyarország iránt, minthogy hazánk a jelenlegi globális bizonytalanságok közepette is stabil környezetet nyújt az ágazat számára - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Londonban.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a brit autóipar legjelentősebb képviselőivel folytatott tárgyalását követően arról számolt be, hogy Magyarországhoz hasonlóan az Egyesült Királyság is rendkívül fontos bástyája az európai és a globális autóiparnak.
Rámutatott, hogy a szektorban jelenleg nagy a bizonytalanság, hiszen egyelőre lehetetlen kiszámolni a bejelentett vámintézkedések pontos hatását, és azt sem lehet tudni, hogy ezek hogyan alakulnak majd a jövőben.
"De az biztos, hogy ez a globális autóipari bizonytalanság megnöveli azoknak az országoknak, azoknak a beruházási helyszíneknek a jelentőségét, amelyek stabilitást tudnak biztosítani" - hangsúlyozta.
"Márpedig Magyarország a világ autóipari szereplői számára a stabilitással egyenlő (…) És ezért már az elmúlt napokban is megnőtt az érdeklődés a világ autóipari szereplői részéről Magyarország mint beruházási helyszín iránt"- tette hozzá.
Szijjártó Péter úgy vélekedett, hogy Magyarországon a politikai és a gazdasági stabilitás kivételes egész Európában.
"Másrészt pedig az autóipar rendkívül robosztus, nagymértékű jelenléte, a teljes értéklánc jelenléte, a beszállító vállalatok jelenléte olyan nyugalmat, biztonságot és stabilitást ad az autóipari szereplőknek, amely stabilitásra, nyugalomra és biztonságra a mostani bizonytalan időszakban nagy szükség van" - húzta alá.
"Azok az autóipari vállalatok, amelyek termelést, szolgáltatási funkciót vagy kutatás-fejlesztést hoztak Magyarországra, mind jól jártak, mind sikeresnek ítélik a beruházásukat, így ezen bizonytalan autóipari környezetben Magyarország biztonságot, stabilitást nyújt az autóipar szereplőinek" - folytatta.
"Ezért az elmúlt napokban már meg is növekedett érezhetően az érdeklődés Magyarország mint beruházási helyszín iránt a világ autóiparában. Most a mi munkánk az, hogy ezt az érdeklődést kiszolgáljuk, és minél előbb autóipari kapacitások növelésévé alakítsuk át ebben a bizonytalan globális gazdasági környezetben" - összegzett.
Nemcsak Európa békéjét, hanem a világbékét is előmozdítaná, ha Ukrajnával együtt Oroszországot is felvennénk az EU-ba. Ehhez azonban nemcsak a kijevi korrupciót, hanem a brüsszeli korrupciót is föl kellene számolni.
Ahogy most itthon, úgy Isztambulban is három-négy perc leforgása alatt két gólt kaptunk. Ez azt jelenti, hogy letörünk egy bekapott gólnál. Korábbról nem is emlékszem, hogy történt-e ilyen. Nem szabad vert seregként elkönyvelni a bekapott gólt, elvégre még most is volt hátra hatvan perc.
A magyar választók közel kétharmada helytelennek tartja, ha egy magyar politikus pártpolitikai érdektől vezérelve a Magyarországnak járó EU-források felfüggesztését támogatja – derül ki a Nézőpont Intézet legfrissebb közvélemény-kutatásából.
Soltész Miklós úgy fogalmazott, az elmúlt években több lépésben támogatták a település meglévő nemzetiségi óvodáját és mini bölcsődéjét, de Rátkán "mertek nagyot álmodni" azzal, hogy új intézményt építenek a gyermekek számára.
A minisztérium MTI-nek eljuttatott közleménye szerint a tárcavezető a Közép-európai Csúcstalálkozó című rendezvényen elmondott beszédében tiltakozását fejezte ki az Ukrajnával kapcsolatos friss brüsszeli javaslatok ellen, amelyek értelmében még több pénzt és fegyvert, továbbá katonai tanácsadókat is kellene küldeni, valamint lehetővé kellene tenni azt, hogy az ország már a hivatalos csatlakozása előtt csatlakozhasson az Európai Unióhoz.