Kékszalag – Saját rekordját megdöntve a Fifty-Fifty nyerte a tókerülő versenyt
2025. július 10. 22:04

Saját korábbi rekordját megdöntve, 4:25 órán belüli idővel a Józsa Márton kormányozta MLS Raiffeisen Fifty-Fifty ért elsőként célba az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj vitorlásversenyen csütörtökön Balatonfüreden.

A Fifty-Fifty - egy kétárbocos magyar fejlesztésű katamarán - a saját maga által 2023-ban felállított 5 óra 3 perc 56 másodperces rekordot döntötte meg.

A győztes hajó legénységének tagjai: Józsa Márton kormányos, Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Bagyó Áron, Józsa-Kovács Attila, Erőss Loránd János, Illésy Márton és Kaszó Márk.

Második helyezett lett a Vándor Róbert kormányozta Sailing Team RSM Hungary 4 óra 34 perces idővel, míg a harmadik helyen a Virág Flóra vezette Team Kaáli 4 óra 46 perc alatt ért célba. Mindhárom dobogós eredménye jobb a korábbi rekordnál.

A Balaton nyugati medencéjében még izgalmas volt a verseny, Tihany után azonban meglódult a Fifty-Fifty. A győztes gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratva, minden pályajelet elsőként kerülve teljesítette az 57. Kékszalagot.

A győztes hajó kormányosa, Józsa Márton a befutást követően a füredi mólón úgy nyilatkozott: élvezték a verseny minden percét, annak ellenére, hogy voltak izgalmas pillanatok. "Ahogy tudtuk, nyomtuk" - mondta.

"Még egy kicsi azért van benne" - vélekedett Józsa Márton, jelezve, hogy tíz percet még lehet javítani ezen az eredményen, majd gratulált a két másik dobogósnak.
A második helyezett hajót vezető Vándor Róbert azt mondta: próbálták átírni a fizika törvényeit, de a kétárbocos hajóval szemben ez is kevés volt. Kemény fizikai igénybevétel a Kékszalag, és folyamatos koncentráció kell - fűzte hozzá.

A harmadik helyezett katamarán kormányosa, Virág Flóra bevallotta, ezzel a hajóval még nem mentek ilyen szélben. Siófoknál volt a legnehezebb dolguk, valamint Szigligetnél, ahol elkapta a hajót egy zápor – jegyezte meg.

Az idei Kékszalagon 479 hajó állt rajthoz, ám a viharos időjárásban többen – köztük Litkey Farkas a Process Solutions-szal, a Petrányi Zoltán az Audax Djangoval, Váradi Szabó János a Team Suzukival, és Király Zsolt a Sponsor Wanteddal – technikai problémák miatt feladni kényszerültek a versenyt.

A szervezők közölték: továbbra is kitartóan erős szél fúj a Balatonon, - a tavat elérte az északnyugatról érkező záporos vonal, amelyből viharos széllökések is kialakulhatnak - így az egész mezőny gyorsan halad, a többség már átjutott a Tihanyi-szoroson és a nyugati medencében halad a keszthelyi bója felé.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.

Legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.

mti
Címkék:
  • Orbán Balázs: Újraosztás zajlik a világban
    A világban jelenleg nagy változások vannak folyamatban, "újraosztás zajlik", aminek több látható jele is van. Ide tartozik például, hogy másfélszer annyit költ a világ fegyverkezésre, mint húsz évvel ezelőtt, továbbá, hogy egyre több a háborús konfliktus, tíz év alatt ötszörösére nőtt a kereskedelmi korlátozások száma, a globális migrációs folyamatoknak pedig már csaknem 300 millió ember része - sorolta Orbán Balázs.
  • Győztünk!
    A rivális Triha ötödik találatával zárkózott fel ismét egy gólra, majd egy rossz átadást lefülelve ismét ő tört kapura, és ki is használta a ziccert (9-9). Bő egy perccel a vége előtt fórt kapott a magyar válogatott, Rybanska használta ki a lehetőséget, eldöntve ezzel a meccset.
  • Vizet a tájba – A Tökös-csatorna is tartalékolja a vízkészletet
    Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke, a környékbeli gazdák és önkormányzatok nevében mondott köszönetet a kormányzati és szakmai erőfeszítésekért, amelyek lehetővé tették a „Vizet a tájba” program megvalósítását. Mint fogalmazott, az elmúlt évtizedek feszült várakozása után végre megszületett az a szakmai és költségvetési döntés, amelynek köszönhetően „újra élhet” a Homokhátság.
MTI Hírfelhasználó