"Az eredetileg tervezett 78 milliárd forintos költségvetést nem léptük át, és nem is lehetett túllépni, s büszkék vagyunk arra, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj egy olyan rendezvény, amely önmagát eltartja. Az elmúlt 15 évből 13-szor a jegybevételekből nyereséges volt a Zrt., amelynek a Hungaroring fenntartásához és a versenyszervezéshez nincs szüksége állami támogatásra" - mondta Gyulay Zsolt.
2025. június 20. 12:03
A drónnal készült felvételen a megújult főépület és főlelátó a Hungaroringen, a mogyoródi versenypálya felújított épületeit bemutató sajtótájékoztató napján, 2025. június 19-én. MTI/Máthé Zoltán
Az egész nemzetnek sportszakmai és nemzetgazdasági szempontból is fontos a Forma-1-es Magyar Nagydíj - mondta Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár csütörtökön a Hungaroringen, a mogyoródi versenypálya felújított épületeinek bemutató sajtótájékoztatóján.
"Immár 40 éve ez a leglátogatottabb magyarországi sportesemény, amelyre minden évben több százezer ember jön el nézőként, ráadásul az ide látogatók nagyságrendileg 80 százaléka külföldről érkezik. Az idei futamra már az előző év novemberében elkelt minden jegy, ha pedig nemzetgazdasági szempontból tekintünk az eseményre, akkor elmondható, hogy minden, a magyar kormány által biztosított egy forint másfélszeresen térül meg, tavaly például csak a Forma-1-nek köszönhetően 26 milliárd forinttal nőtt a bruttó nemzeti össztermék bevételi oldala" - nyilatkozott Schmidt Ádám. Hangsúlyozta, a Magyar Nagydíj idején a televíziós közvetítéseknek köszönhetően Budapestre és a Hungaroringre "fókuszál a világ".
Az államtitkár arról is beszélt, hogy "sok szempontból új időszak kezdődik a magyar autó-motorsportban".
"Egységes volt az álláspont abban, hogy a 75 éves Forma-1-es világ, azon belül pedig Budapest és a Hungaroring különleges státusszal rendelkezik, és mind a létesítmény, mind pedig az F1-es száguldó cirkusz megérdemelte azt, hogy ez a fejlesztés megvalósuljon itt Mogyoródon. Közös álláspont az is, hogy egységes stratégiára van szükség az autó-motorsportban, hogy együvé szerveződjenek az autó- és motorsport-versenyek, ennek a zászlóshajója és gazdája pedig a Hungaroring Sport Zrt. kell, hogy legyen" - fogalmazott Schmidt Ádám. Hozzátette, a jövőben úgy alakítják át a teljes hazai autó-motorsport stratégiát, hogy abban napi operatív feladatokkal a Hungaroring Sport Zrt. is részt vegyen.
mti
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, "csaknem 10 éve dédelgetett álom teljesül" azzal, hogy átvehetik az új épületeket és a megújult infrastruktúrát.
"Az eredetileg tervezett 78 milliárd forintos költségvetést nem léptük át, és nem is lehetett túllépni, s büszkék vagyunk arra, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj egy olyan rendezvény, amely önmagát eltartja. Az elmúlt 15 évből 13-szor a jegybevételekből nyereséges volt a Zrt., amelynek a Hungaroring fenntartásához és a versenyszervezéshez nincs szüksége állami támogatásra" - mondta Gyulay Zsolt.
Hozzátette, az F1 irányítói két héttel ezelőtt Mogyoródon jártak és kiemelték, hogy a szakemberek nagyon magas minőségű munkát végeztek a felújítás során, az augusztus eleji futamra pedig várhatóan nyolc külföldi promóter látogat el, hogy példát vegyen az itt elvégzett felújítási munkálatokról.
Az elnök-vezérigazgató arra is kitért, hogy a hamarosan a mozikba kerülő Forma-1-es tematikájú hollywoodi filmben - Brad Pitt főszereplésével - hosszú perceken át szerepel Budapest, Magyarország és a Hungaroring.
"Ennél nagyobb országimázst és reklámot, mint hogy a világ legdrágább filmjében benne vagyunk, illetve Silverstone, Abu-Dzabi és Las Vegas mellett a sztoriban a Hungaroring is kiemelt szerepet kap, nehéz elképzelni" - jelentette ki.
Gyulay Zsolt elmondta azt is, hogy a lelátók egységesítésére még szükség lenne, valamint a médiaparkoló felújítása hátra van. A gyorsaságimotoros-világbajnokság magyarországi futamának jövőbeli megrendezéséhez a 14-es kanyar és a bukóterek rendezése elengedhetetlen, s bíznak abban, hogy a jövőben még ezt is meg tudják majd valósítani.
"Örülök, hogy végre beszélhetünk egy egységes autó-motorsport stratégiáról, amelynek jó gazdája tud lenni a Hungaroring Sport Zrt., mert ez az autó-motorsport bölcsője, s itt megvan a szakmai tudás és a felkészültség arra, hogy az összes szakágat beleértve egységesség, eredményes érdekérvényesítés és rend legyen egy olyan sportágban, ahol a biztonság és a nagy nemzetközi rendezvények megtartása egyformán fontos" - fogalmazott az elnök-vezérigazgató.
Az eseményen Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke a szeptember 20-21-én Budapesten sorra kerülő Red Bull Showrun elnevezésű eseményre hívta fel a figyelmet, amelynek keretében David Coulthard korábbi Forma-1-es versenyző tart majd bemutatót a belvárosban egy Red Bull versenyautóval.
Magyarországon a hálózat működtetői, a birodalom spionjai nem tudnak elbújni; mi lelepleztük őket. Magyarországon annak nevezzük a dolgokat, amik valójában: az ügynököt ügynöknek, a hazafit hazafinak. Ezért gyűlölnek minket, ezért kiáltottak féktelen bosszút a magyarok ellen.
Eddig egymagam álltam ott az útjukban, mint a kínai tankok előtt a Tienanmen téren a híres régi felvételen az egy darab ellenálló kínai, most azonban már 2 millió 200 ezren álltunk itt az úton, és mondtuk azt, hogy erre nem vezet út" - fogalmazott Orbán Viktor.
Az időjárásfüggő „megújulók” irreálisan magas állami támogatását az indokolja, hogy az olcsónak hazudott zöld áram a legdrágább áram, amely csak úgy lehet piacképes, ha az adófizetők a költségek jelentős részét kifizetik. Ennél is nagyobb baj, hogy az ilyen erőművek nem mindig olyankor termelnek áramot, amikor azt a hálózat képes befogadni.
Nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, amit Trump mondott, hogy az ukrán vezetők az Ukrajnának adott támogatások egyharmadával sem tudnak elszámolni, mert abban a korrupt országban a pénz nagyobbik részének lába kelt.
A harmadik magyar űrhajóssal beszélgetett a miniszterelnök. Kapu Tibor a Nemzetközi Űrállomáson második magyarként van jelen, 2009-ben ott járt Simonyi Károly, a második magyar űrhajós.