Gyurcsány emberei veszik át az irányítást Karácsonytól
– Ahová Gyurcsány emberei beteszik a lábukat, ott havi szinten derülnek ki hozzájuk köthető visszásságok Budapesten – reagált Wintermantel Zsolt a BKV által valószínűleg szabálytalanul lefolytatott hajótenderre.
2023. november 6. 09:49

A fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője a Metropolnak úgy nyilatkozott: szinte már nincs olyan ágazata a fővárosi közlekedésnek, amelyhez Karácsony Gergely időszakában ne fűződne botrány. – A fővárosban mindenhol megjelentek az egykori Gyurcsány-kormányok miniszterei, államtitkárai, kabinetfőnökei vagy a hozzájuk köthető emberek. Átveszik az irányítást, és ehhez Karácsony Gergely nyugodt szívvel asszisztál – hangsúlyozta Wintermantel Zsolt, aki szerint a felelőtlenség és a visszásságok miatt összességében egymilliárd forint fölötti az az összeg, amit eddig bírságra kellett kifizetnie Budapestnek, emellett pedig ott vannak azok az ügyek, amelyekben büntetőeljárás van folyamatban.

– Ilyen a hajótender, amelyet vélhetően szintén nem sikerült szabályosan lefolytatnia a BKV-nak, mert jelen pillanatban is rendőrségi nyomozás van folyamatban – tette hozzá. Ismert, még Tarlós István idején vezették be a menetrend szerinti dunai hajójáratokat Budán és Pesten is, segítve a szárazföldi tömegközlekedést, de turisztikai célokra is sokan használták ezeket a hajókat. Ezekre csupán BKK-jegyet kellett váltaniuk az utasoknak. A rendszer beindításához a már meglévő hajókból álló flottát állították üzembe felújított állapotban.

Ennek további üzemeltetésére írt ki pályázatot már 2021-ben Karácsony Gergely, a BKV győztest is hirdetett a hajótenderen, ám azóta is szünetel a közlekedési cég saját hajójárata. Ami összevág azzal, hogy gond lehet a nyertes hajózási cég pályázatával. Az is kiderült, a BKV havonta átlagosan négy-öt millió forintot költ azokra a hajókra, amelyek már harmadik éve nem közlekednek menetrend szerint a Dunán, spórolásra hivatkozva. A hajók egy budapesti kikötőben állnak, alkalmanként rendezvényekre adják őket bérbe. A Magyar Nemzet írt arról is, hogy a rendőrség nyomoz a fővárosi hajómutyi néven elhíresült ügyben. Wintermantel Zsolt most úgy fogalmazott, Karácsony eredetileg pénzhiányra hivatkozva szüntette be a hajószolgáltatást, a valódi ok azonban ismeretlen maradt, hiszen ez az érv sántít, mert ebben az esetben nem érthető, hogy miért írták ki előtte nem sokkal a pályázatot a működtetésre.

De az is lehetséges, hogy a bűncselekménygyanús történet kipattant, és elindult a nyomozás, ami miatt megijedtek. Nem lehet tudni, de az biztos, hogy valami nem kerek, és a dunai közlekedési szolgáltatás szégyenszemre nem működik. Ezt is sikerült elbaltázniuk Karácsonyéknak – mondta Wintermantel Zsolt, hangsúlyozva, nem ez az egyetlen botrány a baloldal és Karácsony Gergely vezette fővárosi közlekedési szektorban.

Magyar Nemzet
  • Erdők és műanyagok
    Az lenne ésszerű, ha nem akarnánk a faanyagokat műanyagokkal kiváltani, éppen ellenkezőleg, minél több műanyagot kellene kiváltani fával. Csakhogy egy ilyen politikai döntéshez nagyon hiányzik valami a közéletből, ez pedig a „Józan Paraszti Ész”.
  • Máté Lászlónak – odaátra
    Munkásságodat a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjével (2005) és Czine Mihály-díjjal (2009) ismerték el. Az utóbbi másfél évtizedben Te már odaátra gyűjtöttél érdemeket. (Korábban is azt tetted!) Rád igaz, hozzád illő igehely: „A jó harcot megharcoltam, a pályát végigfutottam, a hitet megtartottam…” (2Tim 4, 7-8)
  • Dr. Latorcai János: A békére nem az állami szuverenitás jelent veszélyt
    Magyarország, mint a világ tíz legnyitottabb gazdaságának egyike nem érdekelt a blokkosodásban, de érdekelt abban, hogy a nemzetközi intézményrendek kommunikációs csatornaként működjenek - rögzítette dr. Latorcai János.
  • Soltész Miklós: a magyarságnak hihetetlen kincse van a nyelvében
    Soltész Miklós a II. Összmagyar Középiskolás Táborban újságíróknak nyilatkozva úgy fogalmazott, a táborban töltött egy hét alatt a fiatalok érezhetik, hogy a nyelv mennyire összeköti őket, érkezzenek akár Észak- vagy Dél-Amerikából, Japánból, Erdélyből, Felvidékről, Kárpátaljáról vagy az anyaországból.
  • Jubileumi futam a Körmagyaron
    A versenyzőket, csapatokat és a közönséget többek között új fogadóépület, főépület és főlelátó, valamint kibővített paddock és nagyobb garázsok várják a Hungaroringen, amelyen 40. alkalommal versenyeznek majd az autósport elitkategóriájának résztvevői.
MTI Hírfelhasználó