Sztrájk miatt minden járatot töröltek a Charleroi repülőtéren
2025. április 28. 11:25
A Belgiumban hónapok óta zajló általános sztrájk miatt a charleroi-i nemzetközi repülőtér nem indít járatokat kedden, a brüsszeli Zaventem nemzetközi légikikötő pedig a járatok 30 százalékát törölte – tájékozatott a The Brussels Times című, angol nyelvű brüsszeli hírportál hétfőn. A belgiumi közlekedési vállalatok szakszervezetei január óta tartó, keddenként tartott sztrájkjai miatt ismét közlekedési fennakadások és járttörlések várhatók Belgiumban április 29-én, mivel a szektor dolgozói újra tiltakozni fognak a szövetségi kormány költségvetési megszorításai ellen. Az országos sztrájkot szervező belga szakszervezetek tájékoztatása szerint a megmozdulás a kormány által előterjesztett, nyugdíjreformra vonatkozó intézkedések ellen irányul.
Véleményük szerint az alacsonyabb nyugdíjak bevezetésére és a nyugdíjkorhatár emelésére vonatkozó tervek kedvezőtlen feltételeket teremtenének a dolgozók számára, ami a munkakörülmények romlásával is járna. A budapesti fapados járatokat is kiszolgáló Charleroi nemzetközi repültér bejelentette: az összes kedden induló járatot törölték, mivel nem lesz elegendő személyzet „a teljesen biztonságos működéshez”. Arra hívták fel az utasok figyelmét, hogy érdeklődjenek a légitársaságoknál, mert néhány érkező járatot is törölhetnek. A brüsszeli Zaventem repülőtérre érkező és induló keddi járatok „legalább” 30 százalékát törölték.
„Mivel a földi kiszolgálók és a biztonsági személyzet nagyrésze sztrájkolni fog, a repülőtér kénytelen intézkedéseket hozni a repülőtéri működésének lehető legjobb fenntartására, valamint utasaink és személyzetünk biztonságának szavatolására” – fogalmazott a repültér üzemeltetetője a hírportál beszámolója szerint. A légikikötő vezetése arra figyelmeztetett, hogy késések és további járattörlések is lehetségesek, valamint közölték: a keddi járattorlódások hatással lesznek a következő napok közlekedésére is. A belga főváros közlekedési vállalata (STIB) „komoly fennakadásokra” számít a metró-, a villamos- és a buszközlekedésben kedden. „Mindent megteszünk annak érdekében, hogy legalább a szolgáltatás egy részét biztosítsuk, az utasoknak ezen a napon azonban alternatív utazási megoldásokat kell találniuk Brüsszelben” – fogalmaztak.
Az SNCB belga nemzeti vasúttársaság is fennakadásokra számít, a vonatforgalom hétfőn 22 órától kedden 22 óráig csak részben biztosított. Kedden a nagyvárosok között közlekedő öt IC vonatból három közlekedik, az elővárosi vonatoknak pedig legfeljebb a fele. A hírportál beszámolója szerint ezenkívül az antwerpeni kikötőbe irányuló és onnan induló teherhajóforgalom hétfő estétől szerda reggelig szünetel. A vízi személyszállítás területén dolgozók egyelőre nem jelentettek sztrájkot – tették hozzá.
Ha túl sok a „zöld” erőmű, a borotvaélen táncoló energia egyensúly felborulhat, és az áramszolgáltatás lavina szerűen összeomolhat. Márpedig a modern civilizáció az elektromosságra épül. Áram nélkül leáll az Internet és a számítógép, nem működik a TV, a rádió, a telefon, nem lehet bank kártyával fizetni, leállnak a szivattyúk, nem lehet benzint tankolni, és előbb utóbb már víz sem jön a csapokból.
Nemcsak Európa békéjét, hanem a világbékét is előmozdítaná, ha Ukrajnával együtt Oroszországot is felvennénk az EU-ba. Ehhez azonban nemcsak a kijevi korrupciót, hanem a brüsszeli korrupciót is föl kellene számolni.
Brüsszel magasabb fokozatra kapcsolt, minden mást háttérbe szorítva dolgozik azon, hogy rekordidő alatt behozza Ukrajnát az Európai Unióba – hangsúlyozta a Magyar Nemzetnek adott interjúban Simicskó István.
Amíg Németország, amely kirobbantotta az első világháborút 70 ezer négyzetkilométer területi veszteséget szenvedett el, Ausztria, amely megfogalmazta a hadüzenetet 40 ezer négyzetkilométert és a háborút ellenző Magyarország pedig 180 ezer négyzetkilométer területet vesztett.
A kereszténység globális pápaság nélkül is létezhetne, ugyanakkor az intézmény alapja az evangéliumi eszményekből, mai szuverén formája pedig a történelemből vezethető le – jelentette ki a professzor.