Weöres Szabolcs vitorlázó idén körbehajózza Angliát, majd elindul egy transzatlanti versenyen is.
m4sport
A sportoló kedden a közösségi oldalán hozta nyilvánosságra, hogy június 29-én rajthoz áll a Course des Caps elnevezésű versenyen, amelynek keretei belül körbehajózza Angliát egy négyfős csapattal. Az év végén indul a Café de l'Or nevű transzatlanti párosversenyen, amely új mérföldkő lesz a felkészülésében.
"Hittel, lendülettel és elszántsággal folytatom utamat lépésről lépésre, hogy felkészüljek a 2028-as Vendée Globe-ra"
- írta.
Weöres november 10-én rajtolt a Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyen, amit december 16-án feladott, mert több nehézség után a New Europe nevű hajóján tönkrement egy kulcsfontosságú kábel.
Kedden elárulta, a hajója ismét tökéletes állapotban van: Dél-Afrikában sikerült elvégezni rajta a szükséges javításokat, visszavitorláznia Les Sables d’Olone-ba, és versenykész állapotban tartani.
Nemcsak Európa békéjét, hanem a világbékét is előmozdítaná, ha Ukrajnával együtt Oroszországot is felvennénk az EU-ba. Ehhez azonban nemcsak a kijevi korrupciót, hanem a brüsszeli korrupciót is föl kellene számolni.
Ahogy most itthon, úgy Isztambulban is három-négy perc leforgása alatt két gólt kaptunk. Ez azt jelenti, hogy letörünk egy bekapott gólnál. Korábbról nem is emlékszem, hogy történt-e ilyen. Nem szabad vert seregként elkönyvelni a bekapott gólt, elvégre még most is volt hátra hatvan perc.
Nagyon sajnálom, hogy Pécs képviselőjeként nemhogy élen járna ennek a beruházásnak a támogatásában, hanem úton-útfélen leköpi és hazudik róla – vágott vissza Latorcai Csaba, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára Mellár Tamásnak, amikor a Párbeszéd képviselője a Pécsre tervezett ipari parkról beszélt napirend előtti felszólalásában, azt állítva, a kormányzat „valami nagy dobásra készül”, és szerinte akkumulátor-, vagy elektromosautó-gyártás várható, kínai befektetővel.
Janó-Veilandics Franciska reméli, hogy a Fővárosi Közgyűlés elfogadja a javaslatukat, hiszen a gyermekek már amúgy is 14 éves korukig ingyen utazhatnak, a kisgyermekes édesanyák további kedvezménye pedig nem okozna hatalmas veszteséget a Budapesti Közlekedési Központnak. Ezzel szemben nekik segítséget jelentene, ha egy-egy alkalommal, például családi programra vagy ügyintézés esetén ingyenesen utazhatnának.