Egy hét alatt csaknem tízmillió forint bírságot szabtak ki az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz (ÉKM) tartozó Közlekedési Hatóság munkatársai autószállító járművekre. A leggyakoribb szabálytalanság a túlsúly volt - közölte a szaktárca szombaton az MTI-vel.
Az ÉKM közleménye szerint a minisztériumhoz tartozó Közlekedési Hatóság munkatársai április 14-től 20-áig tartó, egyhetes ellenőrzésen a külföldi honosságú autószállító járművek esetében 22 alkalommal állapítottak meg szabálysértést. A hatóság összesen 9,88 millió forint bírságot szabott ki, amelyet a helyszínen maradéktalanul be is szedett.
Az autószállító járművek közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek, ha üzemben tartóik nem tartják be az előírásokat. Speciális esetei ennek az úgynevezett "horrorkaravánok", az általában használt gépjárműveket szállító túlterhelt és gyakran műszakilag rossz állapotban levő teherautók - írták.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy az engedélyezett kettő helyett általában három autót vontatnak, így már jelentősen túllépik a megengedett össztömeget. A 22 szabálysértésen belül 18 alkalommal állapítottak meg túlsúlyt az ellenőrök, a gépjárművek közül 18 román honosságú rendszámmal közlekedett - tették hozzá.
Komoly problémát jelent emellett a szállítmány szakszerűtlen rögzítése, illetve a menetíró készülék hiánya vagy a kártya nélküli vezetés is. Utóbbiakból ugyanis arra lehet következtetni, hogy a gépjárművezető nem tartja be a vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokat, ami szintén közlekedésbiztonsági kockázatot jelent a hazai utakon.
A hatóság munkatársai leginkább a tranzitútvonalakon és autópályákon, illetve az országhatár közelében végezték az ilyen jellegű ellenőrzéseket - áll a közleményben.
Tavaly rekord értékű, összességében 4,5 milliárd forint bírságot szabott ki a Közlekedési Hatóság a közúti teher- és személyszállító járművek ellenőrzésekor. Ennek az összegnek a 96 százalékát a helyszínen sikerült beszedni.
A gépjárművek műszaki állapotára, a járművezetők vezetési és pihenő idejére vonatkozó szabálysértések száma jelentős volt, ahogyan a kabotázs szállítás szabályainak megsértése is. A 2024-ben regisztrált kilencezer szabálysértés 99 százalékát külföldiek követték el - tudatta az ÉKM.
Ha túl sok a „zöld” erőmű, a borotvaélen táncoló energia egyensúly felborulhat, és az áramszolgáltatás lavina szerűen összeomolhat. Márpedig a modern civilizáció az elektromosságra épül. Áram nélkül leáll az Internet és a számítógép, nem működik a TV, a rádió, a telefon, nem lehet bank kártyával fizetni, leállnak a szivattyúk, nem lehet benzint tankolni, és előbb utóbb már víz sem jön a csapokból.
Nemcsak Európa békéjét, hanem a világbékét is előmozdítaná, ha Ukrajnával együtt Oroszországot is felvennénk az EU-ba. Ehhez azonban nemcsak a kijevi korrupciót, hanem a brüsszeli korrupciót is föl kellene számolni.
Rendkívül súlyos a helyzet a parajdi sóbányánál, ahol a Korond-patak betörése miatt újabb beomlások történtek. A veszély miatt 45 ház lakóit kellett evakuálni, miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy elhárítsák az esetleges szökőár fenyegetését.
Brüsszel magasabb fokozatra kapcsolt, minden mást háttérbe szorítva dolgozik azon, hogy rekordidő alatt behozza Ukrajnát az Európai Unióba – hangsúlyozta a Magyar Nemzetnek adott interjúban Simicskó István.
Amíg Németország, amely kirobbantotta az első világháborút 70 ezer négyzetkilométer területi veszteséget szenvedett el, Ausztria, amely megfogalmazta a hadüzenetet 40 ezer négyzetkilométert és a háborút ellenző Magyarország pedig 180 ezer négyzetkilométer területet vesztett.