A kínai Hainan Airlines Sencsenből (Shenzhen) Budapestre érkezett első menetrend szerinti légijárata, egy Boeing 787 repülőgép a Liszt Ferenc-repülőtéren 2024. augusztus 2-án. MTI/Máthé Zoltán
Megérkezett az első menetrend szerinti légijárat a kínai Sencsen (Shenzhen) városából Budapestre pénteken, a Hainan Airlines hetente kétszer szállít majd utasokat a kínai nagyváros és a magyar főváros között.
A Boeing 787 ünnepélyes fogadása utáni sajtótájékoztatón Sztáray Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) biztonságpolitikáért és energiabiztonságért felelős államtitkára kiemelte: a keleti nyitás stratégia a kölcsönös tisztelet és kölcsönös érdekek mentén teszi szorosabbá a kapcsolatokat politikai, gazdasági és társadalmi szinten. Magyar szempontból minden a járatnyitáshoz hasonló esemény annak a bizonyítása, hogy helyes stratégiát, helyes politikát folytatnak. Sencsen gazdasági jelentősége Kínán belül és világszinten egyaránt óriási, a világ egyik leggyorsabban fejlődő városa - tette hozzá.
Antal Ferenc, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára, egyben a Budapest Airport igazgatóságának tagja kiemelte: az esemény olyan pillanat, amellyel két nemzet közelebb kerül egymáshoz, gazdasági és kulturális értelemben egyaránt. Magyarország és Kína kapcsolata az elmúlt években folyamatosan fejlődött, Kína Európán kívül Magyarország legfontosabb partnere. A meglévő Kína-Budapest járatok hozzájárultak a kapcsolatok erősödéséhez, az új járat a kapcsolatok minőségi fejlődésének újabb mérföldkövét jelenti, újabb lendületet ad a gazdasági, kulturális kapcsolatok elmélyítésének - mondta. Sencsen a külföldi befektetések központja Kínában - hangsúlyozta.
Gong Tao, a Kínai Népköztársaság budapesti nagykövete elmondta: Magyarország és Kína idén ünnepli a diplomáciai kapcsolatok felvételének 75. évfordulóját, a járatnyitás a fontos kínai városba 21-re növeli a heti járatok számát az országok között, és két hónapon belül ez a harmadik járatnyitás. A járatok számának növekedésével a gazdasági-kereskedelmi ügyletek száma is nő, amit fontos eredménynek nevezett. A járat indulása tovább élénkíti a magyar-kínai kapcsolatokat - összegezte.
Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese elmondta: ebben az évben már 430 ezer utasnak lesz lehetősége Kína és Magyarország között repülni, a régió legkiterjedtebb hálózatát biztosítják a két ország között.
Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója kiemelte: a magyar kormány régóta elkötelezett a Kínával folytatott párbeszéd és így a turisztikai együttműködés erősítése mellett. Úgy vélekedett, hogy ez a magyar EU elnökségi félév egyik nyitóeseményeként megszervezett nagysikerű EU-Kína Turizmus Dialógus rendezvényével is kifejeződött. A diplomáciai kapcsolatok, illetve üzleti és kereskedelmi forgalom mellett a turizmus a légihidak mentén is épül - mondta. A sikeres kínai járatfejlesztésekből pedig a régió országai is sokat profitálhatnak, Budapest a szomszédos országok utazói számára is nagyszámú és kényelmes elérhetőséget biztosít a legnagyobb kínai városokba. Mindez pedig hozzájárul Magyarország régiós vezető szerepének erősítéséhez is - húzta alá.
Kifejtette: Budapestnek is ott a helye a kínai utazók legkedveltebb Közép-Európa vezető úti céljai között. A régióban piacvezető, rekordszámú légiösszeköttetés ehhez a célhoz fogja még közelebb segíteni az országot. Az üléskapacitások bővülése azonnal megjelenik a vendégéjszakák számának növekedésében is. Ezt igazolja a kínai turisztikai forgalom alakulása is: csak az idei év első hat hónapjában csaknem két és félszer annyi vendéget fogadott Magyarország Kínából, mint egy éve. A kínai utazók által eltöltött, immár vidéken is örvendetesen növekvő vendégéjszakaszám pedig több mint megduplázódott 2023 első félévéhez képest. Ezzel Budapest immár 10. legfontosabb küldőpiacává lépett elő Kína - ismertette.
Yan Bo, a Hainan Airlines alelnöke elmondta, hogy hetente kétszer szállítanak majd utasokat a kínai nagyváros és a magyar főváros között, hozzájárulva ezzel is a két ország közötti turistaforgalom növekedéséhez.
-
Országainkra az Egyesült Nemzetek Szervezetének ügynökségei is nyomást gyakorolnak. Az ENSZ Nőkkel Szembeni Megkülönböztetés Felszámolásával Foglalkozó Bizottságának jelentése tavaly augusztusban megállapította, hogy a születendő élet védelme Lengyelországban a nők diszkriminációját és az emberi jogok megsértését jelenti.
-
Az amerikai elnökválasztás óta a „main-stream” módosulni látszik. Erre utal, hogy a nagy bankok egymással versenyezve hagyják el a Net-Zero límakartellt, és csoportosítják át a befektetéseiket a sokat szidott fosszilis energia bizniszbe. És ez bizony nagy baj, mert ha nem csurog a pénz a dekarbonizációra és a zöld energia programokra, akkor ez a hajó el fog süllyedni.
-
Sajnos lesz elegendő erejük, hogy megvédjék az alvilági módszerekkel dolgozó, álhírgyártó „kollégáikat” – utal a szélsőbaloldali sajtóhálózatra Bánó Attila.
-
Probléma lehet még a háborús hisztéria folyamatos fenntartása. Egyetlen szuper birodalom esetén ugyanis gondot okozhat, hogy nincs kivel háborúzni. Ki kell találni ezért olyan globális veszedelmeket, amelyek indokolttá teszik a rendkívüli állapot folyamatos fenntartását, szükség esetén pl. utazási korlátozások és/vagy kijárási tilalmak bevezetését, gázálarc vagy szájmaszk kötelező hordását, stb.
-
"Ha egy konzervatív, patrióta kormány tizedennyi gaztettet követne el, akkor Brüsszelben már az összes létező jogállamisági eljárást elindították volna, így viszont, hogy mindezt egy Brüsszelnek feltétlen hűséges kormány teszi, senki egy rossz szót sem szól" - hangsúlyozta Szijjártó Péter.