Ebben az évben tizennégy alkalommal történt baleset vasúti átjárókban, amelyekben öten haltak meg - közölte a MÁV Pályaműködtetési Zrt. debreceni területi igazgatója a Tiszaeszlárnál csütörtökön történt baleset helyszínén tartott sajtótájékoztatón.
Hadnagy Attila elmondta, a szabolcsi település határában lévő, fénysorompóval biztosított átjáróba a tilos jelzés ellenére hajtott be egy személyautó, és összeütközött a Görögszállás és Tiszalök között közlekedő személyvonattal. Az ütközés erejétől a vonat kisiklott, és a vasúti pályáról félig leborulva állt meg; a személyautó a síneken akadt, bal oldala teljesen összeroncsolódott.
A balesetben a gépjármű vezetője a helyszínen életét vesztette. A vonaton tizenöt utas és kétfős személyzet utazott, közülük egy utast fejsérülés miatt kórházba szállítottak, a mozdonyvezetőnek a térde, a jegyvizsgálónak pedig a bokája sérült meg - ismertette.
Hadnagy Attila tájékoztatása szerint a vonat óránkénti 28 kilométeres sebességgel haladt, amikor az átjáróban ütközött a személyautóval, a fénysorompó jól működött.
A vasúttársaság területi igazgatója emlékeztetett, az utóbbi tizenhat évben a MÁV-hálózatán a vasúttársaság hibájából nem történt halálos kimenetelű útátjárós baleset. Az elmúlt évben 76 esetben történt hasonló baleset tizenhat halálos áldozattal, idén a tiszaeszlári már a tizennegyedik ilyen eset az ötödik halálos áldozattal - közölte.
Elmondta, a műszaki mentés a csütörtök délutáni órákban kezdődhet el, a kisiklott motorvonatot egy Szolnokról érkező vasúti daruval kell majd visszaemelni a sínekre. Görögszállás és Tiszalök között a helyszínelés miatt pótlóbusz szállítja az utasokat.
Újságírói kérdésre Hadnagy Attila megerősítette, az ütközést követően néhány utas az ablakon keresztül hagyta el a vonatot, a többieket a gyorsan kiérkező tűzoltók segítették ki a szerelvényből.
A vasúti pályában nem keletkezett nagyobb kár, összesen tizenhét vasbetonalj sérült meg, ezeket várhatóan pénteken helyre tudják állítani
- mondta a szakember.
Az Országos Mentőszolgálat az MTI érdeklődésére azt közölte, a balesethez több mentőegységet, köztük egy mentőhelikoptert is riasztottak, egy 60 év körüli férfi a helyszínen életét vesztette. A helyszínről két középkorú férfit könnyebb sérülésekkel, míg egy fejsérültet és két gyermeket további vizsgálatok és megfigyelés céljából szállítottak kórházba.
Füllent a fősodor sajtó, amikor azt szajkózza: a tudósok nagy többsége szerint a széndioxod káros, az okozza a felmelegedést. A valóban neves tudósok épp az ellenkező véleményen vannak.
Sulyok Tamás Andrzej Duda lengyel elnököt méltatva hangsúlyozta, "személyes példájával és munkájával olyan virágzó időszakát teremtette meg a magyar-lengyel kapcsolatoknak, amelyek még jobban erősítették a már amúgy is szoros viszonyt".
Soltész Miklós beszéde végén ígéretet tett arra, hogy az érsekséggel összefogva az áldozatok tiszteletére és a közösség erősítésére megújítják az olaszfalui katolikus templomot.
A nyugat-európai hadikapacitások növeléséről szólva Horváth József hangsúlyozta, a lövegek gyártásában, a légvédelmi és tüzérségi lőszerellátás tekintetében együttesen sem képesek az orosz gyártókapacitást ellensúlyozni, valamint Nyugat-Európa jóval drágában - akár egy a tízhez arányú költséggel - állítja elő a lőszereket, mint Oroszország.
A templomot alapító I. András uralkodásának 14 évéről szólva azt mondta, a király útját belső és külső háborúk kísérték végig: keresztényellenes pogánylázadás, Gellért püspök és társainak vértanúhalála, a német-római császári hadak többszöri betörése, véres csaták a Dunántúlon és a Vértesben, elsüllyesztett hajóhad Pozsonyban, egyházszakadás Róma és Konstantinápoly között.